22 Kasım 2016 Salı

Büyülü Dünya Efes


Hayatımda ilk defa yana yakıla bir yeri görme arzusuyla dolup taşıyordum. Efes'e  mutlaka gitmeliydim. Günler birbirini kovaladı.. Sıkıntılı geçirdiğim birkaç günün ardından  üç günlük bir program hazırlayıp  kendi turumu kendim yarattım. Görülecek yerler; Selçuk,Efes Antik Kenti,Şirince,Söke,Kuşadası ve Didim.. 

Pegasus'la yolculuğumuz başladı.Önce İzmir'e indik.Buradan toplu taşıma ile Selçuk'ta rezervasyon yaptırdığımız otele geçiyoruz. Resepsiyon'dan aldığımız bilgiye göre bugünkü turu taksi kiralayarak yapmamız gerekiyor. Toplu taşımayla mümkünü olan bir güzergah değil. 2013 Mayıs ayında Selçuk'tan Meryem Ana Evi,Efes Antik Kenti ve Şirince olmak üzere tüm gün kiraladığımız taksiye 80 TL ödedik.Bu yazının konusu Efes..İlk adım attığım anda hissettiğim duygunun tarifi yok.. Tam olarak neyle mukayese edeceğimi bilemiyorum. Ama uzun zamandır görmeyi hayal ettiğim bir yeri nihayetinde görebilmek büyük bir mutluluktu benim için..Taşını,toprağını öpüp;yatıp yuvarlandım diyebilirim. 
Yaklaşık 8 km'lik bir alana yayılıyor. Sindire sindire,acele etmeden gezmek istiyorum.Her anı fotoğraflama isteği ile kaç fotoğraf çektiğimi hatırlamıyorum bile..Efes'in en görkemli yapıları tiyatrosu ve Celsus kütüphanesi.. Farklı dönemden izler taşıyan ve kaliteli bir işçilikle meydana getirilen tüm heykeller,mimari yapılar görsel bir şölen sunuyor bize. Efes'in tarihsel geçmişini detaylarıyla anlatmak istemiyorum. Bu yazının konusu Efes'in bana hissettirdikleri ve nerede ne yapılır hakkında bilgiler vermek..Burayı gezerken sesli rehber cihazını alarak dolaşmak isteyebilirsiniz. Ya da ödevinizi önceden yaparak detaylı bilgi edinebilir ve hangi noktada ne kadar zaman harcamanız gerektiğine karar verebilirsiniz. Yok ben bu detaylarla uğraşmak istemiyorum diyorsanız kültür turuna da katılabilirsiniz. Bir  kez de ETS turla gezmiş olduğum için yarım günü buraya ayırıyorlar. Rehber eşliğinde gezmenin farkı elbette başka ama mesela yaz dönemi içerisinde gitmeye kalkarsanız sıcağın altında eriyorsunuz tabiri caizse :)

Bir de Selçuk merkezde İsa Bey cami var.Bunu da tarih meraklısı iseniz görmenizi tavsiye ederim.Ben Sanat Tarihi okuduğum için ilgili olan herşeyi görmeyi istiyorum..Buraya da gitmiştik.Anadolu cami mimarisinin güzel örmeklerini sergileyen beylik dönemi eserlerinden Aydınoğulları dönemine ait bir cami..

Bu arada fotoğraf eklemek üzere arşivime bakıyorum ve Efes klasörünü bir türlü bulamıyorum!!! Yalnızca telefon ile çektiğim birkaç fotoğrafı bulabildim. Diğer klasör nereye uçtu acaba..
Neysee biz bir akşam Selçuk'ta iki akşam da Kuşadasında kaldık..Coastlight hotel.. Tam deniz kenarında bir otel,biz  denize bakan bir odada kaldık. Sabah uyandığınızda gördüğünüz manzara efsaneydi..Yemekleri çok güzeldi..Booking'den şansa uygun fiyata bulduğumuz sabah ve akşam yemekleri fiyata dahil bereketli bir oteldi..

Başta da söylediğim gibi taksi kiralayarak sırasıyla Meryem ana evi,Efes antik kenti,Selçuk merkez ve akşama doğru Şirince'yi görüp yemeğimizi de burada yiyerek günü tamamlamıştık..Programın devamı bir sonraki yazıda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder