15 Kasım 2016 Salı

Gökçeada

Uzun zaman Gökçeada'ya gitmek için planlar yaptım. Farklı zamanlarda farklı kişilerle..Seneler geldi geçti bir türlü kısmet olmadı..Taa ki 2016 Mayıs'a kadar.. Geçtiğimiz Mayıs ayında eşimle birlikte üç günlük bir gezi planladık.

İmroza Sabun Atölyesi Bahçesi
Gökçeada'ya vardığımızda direkt olarak otele gitmek yerine biraz adayı turladık birkaç saat.Geçerken gördüğümüz İmroza sabun atölyesine giriyoruz. Mekan öyle güzel kiii yaşamak dediğin böyle olmalı..Biz İStanbul'da sürünüyoruz. Manzarası,bahçesi,çiçekler,eşyalar herşey öyle güzel yerli yerinde ki aşık olmamak elde değil..Gökçeada'da birkaç köy var gezilecek..Öyle rehbere de gerek yok ada yerlisinden nerde ne yapılır öğreniyorsun zaten..Kaleköy,Zeytinliköy,Dereköy görülmesi gereken köyler.. Allahım şimdi düşünüyorum da daha bir sene olmadı ama yine orda olsam keşke iki gün ne kadar da az:(

Dibek kahvesi çok meşhur pek çok yer var tadına bakabileceğiniz..Farkı da kahvenin makine yerine sahanda dövülmesi..

Mayıs ayında deniz her ne kadar soğuk olsa da pırıl pırıl suyun dibine gelip girmemek olmazdı elbette ki Laz koyunda..Sezon olmadığı için bizden başka kimse yok rahat rahat keyifli keyifli girdik denize.. Görülecek plajlar; Kefaloz -Aydıncık plajı,Laz koyu,Yıldızkoy..Aydıncık'da sörf yapanlar da var. Gökçeada rüzgarı bol yerlerden.. Aydıncık'da bir de tuz gölü bulunuyor.. Siyaha bürünüp şifa  bulabiliyormuşsunuz..

Aydıncık Toyu Tuz Gölünde Çamur Şifası

Odamızın Manzarası

Gökçeada bize çok uğurlu geldi çook. Şahane iki gün geçirdik aklımızı ruhumuzu burada bırakıp adadan ayrıldık..Ama kesinlikle tekrar geleceğim yerlerden biri..Bu arada kaldığımız otelin adını kendime saklamayacağım elbette "Sonvapur Konuk evi"....Şiddetle tavsiye ediyorum.. Eğer beş yıldızlı otel konsepti size hitap etmiyorsa,daha sade ve tarihi konseptler ilginizi çekiyorsa hiç başka yerler bakmayın. Mayıs ayı olduğu için sezon daha açılmamıştı bu yüzden restaurant da açık değildi.Akşam yemeği için dışarı çıkmamız gerekti aklınızda bulunsun..( Biz tavsiye üzerine Eleni 'yi tercih ettik memnun da kaldık.. 2 kişi hesap 100 TL geldi.. Mavi beyaz konsept sevenlere tavsiye olunur.) Ama otelin kahvaltısı çok güzeldi..Organik ürünler,reçeller,yumurta...Mis!

Bir de adayla ilgili birşey var. Adanın tamamını turladık diyebilirim.İnanılmaz sayıda keçi bulunuyor.Yüzlerce,binlerce.. Konuyla ilgili internette de bazı araştırmalar yaptım ilginç yazılara rastladım. Gidip de merakına yenik düşenlere duyurulur..