19 Kasım 2016 Cumartesi

Ucuz Tatil Önerisi Alanya

Düden şelalesi
Türkiye'nin her bölgesini gezmedim.Ancak Ege ve Akdeniz'in büyük çoğunluğunu görme fırsatını yakaladım. Tatillerimi çoğunlukla kültür turları ile planlarım. Bu sayede pek çok yer görme şansım oldu. Gördüğüm her yer bende derin iz bıraktı.Aklımı,kalbimi oralarda bırakıp İstanbul'a döndüm ve İstanbul'a adım attığım an, içimde hazin bir üzüntü oluşurdu. Ancak şüphesiz hayatımda ilk defa bir tatili hiçbir iz bırakmadan İstanbul'u özlercesine bitirip geldim.

aspendos

Antalya'nın pek çok güzel tatil beldesi var ve söylediğim gibi büyük bir çoğunluğunu da görmüştüm. 2016 yaz için rotamızı Alanya olarak belirledik. Antik kent ve şelale turu da yapacaktık. Alanya sınırları içerisine girdiğinizde sizi devasa boyutlarda oteller karşılıyor. Estetik zevkime genelde güvenirim.Tarihsel bir bakışım da olduğunu söyleyebilirim. Bu sebeple gördüğüm o oteller bende mide bulantısından başka bir his uyandırmadı. Zaten oldum olası beş yıldızlı tatil konseptini sevmem ve herşeyi sunan, o herkesin hayallerini süsleyen otellere sıcak bakamam. Çünkü bana göre tatil otelde ye,iç,güneşlen demek değil. Katıldığım kültür turlarında gezmekten öylesine yorulurdum ki dönüşte birkaç gün dinlenmem gerekirdi. Demem o ki, girişi süsleyen devasa heykeller sanatsal estetikten öylesine uzak ki benim oraya bir adım atmamı sağlamasına imkan yok. Bunun dışında Alanya'da soğuk birşey var.İnsanı içine almayan,merak uyandırmayan bir hava.. Sıcaklığı yüksek bir bölge ama bununla bir ilgisi yok. Gittiğimiz dönemde turizm can çekişiyordu..Her zaman ki tatil beldesi halinden eser yoktu. Fakat en önemlisi denizin temiz olmaması..Kleopatra plajı en meşhur olanı,kime sorsanız orayı söyler ama bir kere dalgası çok fazla ve kesinlikle temiz değildi. Kaldığımız otelde resepsiyonda görevli arkadaş sağolsun bizi Miami beach' e yönlendirdi orada rahat rahat girebildik denize..Gerçekten temiz ve çok güzel, balıkları görebiliyorsunuz. Su çok tuzlu,gözleriniz yanıyor ve inanılmaz sıcak.. Deniz dediğin biraz ürpertmeli yani :) Güneş öyle yakıcı ki hiç bu kadar bronzlaştığımı da hatırlamıyorum.

Alanya'da yapılacak en güzel şey Dim çayı'na gitmek..Buz gibi bir suyu var. Öyle hemen giremiyorsunuz.Çünkü gerçekten buz gibi ama bir kez bıraktınız mı kendinizi, çıkmak da istemiyorsunuz. Çok fazla sayıda tesis bulunuyor burada. Ama ben doğal alanların tahribatına şiddetle karşı olduğum için buraya da gerekli özenin gösterilmediğini düşünüyorum.

Yapılacaklar listesinde Damlataş mağarasını görmek var. Biz de gittik tabi. Müzekart geçmiyor bilginiz olsun. Okulda coğrafya derslerinden hatırlıyorum ve çok görmek istiyordum. Ancak çok görmeye değer bir yer olduğunu söyleyemeyeceğim.

Alanya Kalesi..Biz kaleye gece çıktık..Evlilik yıldönümümüzdü..Akşam yemeğimizi burada yedik. Güzel bir manzarası var. Romantik bir ortam,konsept güzel, tavsiye ederim. (Panorama restaurant)

Damlataş Mağarası
Bir günümüzü Aspendos antik kenti ve Manavgat şelalesini görmeye ayırdık. Araba kiralayarak yollara düştük. Önce Manavgat şelalesine gittik. Kelimenin tam manasıyla bir hayal kırıklığı yaşadım. Dillere destan,gür akan o şelalenin yerinde yeller esiyor.Bir kere çalışma olduğu için giriş kapatılmış kaliteli fotoğraf çekmek mümkün değil. Zaten görüntü o eski yıllarda servis edilen gibi kesinlikle değil. Ne yapıldığına dair bir bilgilendirme yazısı yok. Beş dakika kalıp oradan ayrıldık. Sonra Düden şelalesine gidelim dedik.Buraya giriş ücretli.3 lira.. "Tarım bölgelerinin sulanmasında kullanılması sebebiyle akışında azalma olduğu" yönünde bir yazı var. Zaten bir sürü restaurant, cafe tarzı yer var. O gün anladım ki geç kalmadan tarihi zenginlikleri görmemiz gerekiyor. Çünkü korumak yerine talan etmekte üstümüze yok. Gerçekten üzülerek ve hayıflanarak oradan ayrıldık.

Sıradaki durağımız Aspendos..Antik kentleri çok severim. Örneğin Efes benim için bambaşka.. Sadece orayı görmek için tur düzenlemişliğim var. Bambaşka bir havası var. Bu sebeple Aspendos'u da çok merak ediyordum. Aynı havayı bulamadığımı söylemem gerekiyor. Bölgeyle bütünleşmeyen bir durum söz konusu.

Gece hayatı için de yine tavsiye ile Club Summer Garden'a gittik. Mekana ilk giden biz olduğumuz için boş halini görme imkanımız oldu. Gerçekten mekan çok güzel,açık havada sıcak sizi hiç etkilemiyor.

Dim çayı
Hayatımda  ilk defa bir yeri tekrar görmeme isteği ile Alanya'dan ayrıldım. Bu arada şunu da söylemem gerek;herşey dahil sistemde en ucuz fiyatları size sunan başka bir yer yok. Tatiliniz bol olsun..