29 Ocak 2017 Pazar

Kendi Turunu Kendin Yarat

Bu yazıyı uzun zamandır bekletiyorum.Tamamlamak şu ana kısmetmiş :)) Geçtiğimiz Nisan ayında arkadaşımızın kına gecesi için Bursa'ya gitmemiz gerekiyordu.Biz de fırsattan istifade arkadaşımla üç günlük bir program hazırladık ve düştük yollara..

Irgandi Köprüsü
Bursa'ya feribotla gidiyoruz.Biletimizi çok erken aldığımız için bir hayli uygun fiyata aldık.Zaten fiyatlar uygun ve ulaşım kısa sürdüğü için çok rahat.Bir hafta önceden aldığımız için 17TL gibi bir fiyat ödedik. Feribottan indiğimizde otobüse binerek otelimize doğru yol alıyoruz.Burada bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Bursa'ya geldiğinizde toplu taşıma kullanacak olursanız Bursakart kullanmanızı tavsiye ederim. Otelimiz iskeleden 1,1.5 saat sürüyor. Hesaplı olması açısından otelin çok iyi olması bizim için önemli değildi. Zaten sadece yatmaya gidecektik. Bu yüzden basit bir yer seçtik. Bavulumuzu otele bıraktıktan sonra Bursa'lı arkadaşımızla buluşmak için Kozahan'a geçiyoruz.Kozahan işletmelerden oluşan alt katta yemek yemek için mekanlar bulunan,üst katta ise alışveriş için ipek şallar vs satın alabileceğiniz küçük dükkanlar bulunuyor. Bursa'nın simgelerinden Ulu Cami ve Yeşil Türbe'yi görüyoruz. Yeşil Türbe işçilikteki muazzamlığı bakımından hayranlık uyandıracak bir yer gerçekten de..

Bursa camiler ve türbeler şehri..Osmanlı'ya başkentlik yapmış bir şehir elbette ki zengin olmalı her açıdan.. Son derece doyurucu üç gün geçiriyoruz. Bursa'nın görülmeye değer en önemli eserlerinden biri de Dünya'da yalnızca üç örnekten biri olan Irgandi Köprüsü.. Diğer ikisini görmedim ama bu sıfat beni tavlamaya yetti zaten.. Diğer örneklerini Bulgaristan ve İtalya'da görebileceğiniz çarşılı köprü olan Irgandi Köprüsü'nde geleneksel el sanatlarının sergilendiği atölyeler bulunuyor.

Yorumsuz!

Kozahan
 Son günümüzü de değerlendirmek istediğimiz için Trilye'ye gitmek istiyoruz. Ben daha önce Cumalıkızık,Mudanya,Trilye turuna katılmıştım. Arkadaşım Cumalıkızık'ı görmek istiyordu. Ama bende hayal kırıklığına sebep olduğundan Trilye'nin doğru tercih olacağını söyleyerek ikna ettim. İyi de yapmışız.Tekrar gelmek çok güzel oldu.Bir arkadaşımızla daha buluştuk ve hep  birlikte gezdik sonrasında da bizi iskeleye bıraktı.Gerçekten arabanın rahatlığı bir başka ::)

Trilye eski bir Osmanlı kasabası..Rantçılar buraya henüz adım atmamış,bu çok sevindirici ama korunamıyor olması da bir o kadar üzücü..Çünkü doğru ellerde şekillendiğinde Türkiye çok güzel bir yer kazanmış olur. Ama gelin görün ki bu konuda pek de başarılı değiliz. Fotoğraflardan da göreceksiniz ki evler oldukça bakımsız ve atıl olarak Trilye'yi bekliyorlar. Hikayelerini bilmek,anılarında yaşamayı çok isterdim.Tarih kokan herşeyi çok seviyorum.Mimaride modernizmden yana değilimdir.Ahşap ve taşın yeri benim için çok başka..
Sokaklarda gezinirken fotoğraf için bolca malzeme bulabiliyorsunuz. Ben duygularımı yoğun yaşayan biriyim ve mutlaka dilime yansıyor içimde tutamıyorum ve bu durum çoğu zaman hayıflanma şeklinde olduğu için bezdirici de olabiliyorum. Ama elimde değil bilenler biliyor işte:)) Gelecek vaat eden bir yeri, tarihsel geçmişe sahip önemli değerlere sahip olan bölgelerimizi yeteri kadar kalkındaramıyoruz. Bu ve bunun gibi evler neden bu şekilde?

Gezdiğim yerlerde sabun ve magnet alışverişi yapma hobim var. Burada bu geleneğimi de bozmadım. Mis kokulu sabunlardan aldım. Dilerseniz zeytinyağı alışverişi de yapabilirsiniz. Sahil şeridinde satın alabileceğiniz bol sayıda alternatif mevcut. Trilye sokakları size aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi bolca renkli görüntü sunuyor..Her bir köşebaşı ayrı bir fotoğraf karesi..Cumalıkızık'tan ziyade kesinlikle görülmeyi daha çok hak eden bir yer..Yanlış anlaşılmasın Cumalıkızık insan eliyle mahvedilmiş yerlerden biri diye düşünüyorum. Detaylarını da Cumalıkızık yazısında paylaşalım..

Trilye

ben yokken kendini ev işine veren kocam:)